Digitala stödtjänster

Med hjälp av smarta, digitala stödtjänster underlättar vi

IT-styrningen i ert företag 

Våra stödtjänster är Molnbaserade och nås enkelt via din webbläsare (dator eller mobil). Allt ingår och ni väljer om ni vill administrera innehållet själva eller lägga ut det på uppdrag till oss.

Alla tjänster kan profileras med företagets layout samt anpassas innehållsmässigt och strukturellt efter era behov.

IT-Ramverket är ett komplett men enkelt och intuitivt ledningssystem för IT. Här finns logik, struktur och mallar för att styra IT-funktionen enligt den nivå av kontroll som just er verksamhet kräver.


Med IT-Ramverket får ni:

-Överblick över era samlade IT-tjänster i en strukturerad tjänstekatalog

-Kontroll över era olika IT-leveranser och beroenden mellan olika IT-tjänster

-Möjlighet till samordnad tjänste- och leverantörsuppföljning

-Funktioner för informationsdelning och samarbete, även med externa parter.

-Tillgång till mallar och koncept för en effektiv IT-styrning

-Tillgång till referensbibliotek med relevanta standarder och regleringar för bl a personuppgifter,   dataintegritet, säkerhet, licensmodeller och kvalitetsstandarder.


IT-Handboken ger företagets IT-användare viktig information om företagets IT-tjänster och hur de ska användas i er verksamhet.


Informationen utgår från företagets övergripande IT-styrning och kan även integreras med företagets supportsystem och kunskapsdatabas.


Möjlighet finns också att låta företagets IT-användare genomgå digitala kurser med efterföljande kunskapstest för att mäta och  säkerställa IT-kunskapen inom företaget.


Våra digitala stödtjänster levereras som en komplett molntjänst där allt ingår till en förutsägbar kostnad. Tjänsterna debiteras månadsvis med en fast grundkostnad jämte en debitering per användare ansluten till tjänsten..


Vill du veta mer om våra stödtjänster? Kontakta oss eller boka en demo direkt!

      Funktioner

  • Dokumenthantering
  • Arbetsflöden
  • Granskningsstöd
  • Versionshantering
  • PDF-konverterare
  • Kalenderfunktion
  • Notifieringar
  • Samarbetsyta
  • Mall/Referensbibliotek

      Funktioner

  • Guider, instruktioner
    och lathundar
  • Enkel uppdatering och publicering
  • Digital utbildning och kunskapstest (option)